Informujemy, iż wnioski o świadczenie „Dobry start” można składać:
-
od 1 lipca 2020r. online przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS
-
od 1 sierpnia 2020r. akże drogą tradycyjną (w formie papierowej) bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty. Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2020r.
Zachęcamy Państwa do składania wniosków drogą elektroniczną. Szczególnie do założenia profilu zaufanego, który ułatwi Państwu załatwienie większości urzędowych spraw. Na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji znajdą Państwo informacje, w tym ścieżkę dotyczącą założenia profilu zaufanego: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Prosimy o dokładne uzupełnianie wniosków w formie papierowej. W szczególności należy zwrócić uwagę na:
-
dokładny adres zamieszkania wnioskodawcy,
-
podanie numeru telefonu oraz adresu mailowego (co ułatwi kontakt z wnioskodawcą),
-
dokładne oznaczenie rodzaju szkoły, do której będzie uczęszczało dziecko i jego dokładnego adresu.
Prosimy o wpisywanie we wniosku adresów mailowych, gdyż informacja o przyznaniu świadczenia “Dobry Start” zostanie przesłana wnioskodawcy na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodatkowo na adres mailowy zostanie wysłana do wnioskodawcy informacja zwrotna o przyjęciu wniosku. Oznaczać to będzie, iż wniosek dotarł do Ośrodka, został wczytany do systemu informatycznego i przekazany do procesu decyzyjnego. Nie będzie więc konieczności dodatkowego kontaktowania się z Ośrodkiem, by uzyskać informację, czy wniosek dotarł.
Prosimy o dokładne sprawdzanie poczty elektronicznej, ponieważ często informacje zapisywane były w folderze-inne lub w spamie.
Przypominamy, iż świadczenie „Dobry start” nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.